Communicatietrainingen

Deze bladzijde wordt herzien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

Ben jij teamleider, HRM professional of directeur van een organisatie/bedrijf dat actief is met mvo en wil je graag dat

  • jouw werknemers elkaar aanspreken op wat er goed gaat en wat er niet goed gaat?
  • jouw bedrijf/organisatie een open communicatie heeft?
  • individuele werknemers inzichten hebben in hun communicatieve vaardigheden?
  • klantcontacten op een klantgerichte manier verlopen?

Meestal is de praktijk weerbarstiger. Communicatie vraagt onderhoud, óók in een mvo organisatie/bedrijf. Verschillende factoren kunnen een open communicatie in  de weg staan. Meest voorkomende problemen:

  • onderhuidse spanningen bepalen de sfeer op de werkvloer
  • werknemers zijn slecht op de hoogte van hun eigen invloed in communicatieve processen en leggen de schuld altijd elders
  • klanten klagen over slechte behandeling
  • na het 1e contact zie je klanten niet meer terug
  • dit alles resulteert in tegenvallende bedrijfsresultaten.

Gelukkig kan het ook anders én beter:

  • door onderling vertrouwen én inzicht in eigen functioneren worden zaken bespreekbaar gemaakt en wordt er geleerd
  • klanten voelen zich thuis en komen graag terug
  • de motivatie van medewerkers blijft hoog en draagt bij aan een positief resultaat
  • organisatie/bedrijf haalt uitstekende resultaten.

Wat is er nodig om dat te bereiken?

  • vaardighedentrainingen op maat afgestemd op de behoefte

De trainingen van Samen Leren Natuurlijk onderscheiden zich doordat er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de positieve effecten van bewegen in de natuur. Mensen zijn fysiek en mentaal in beweging. In de natuur zijn ze meer zichzelf. Het gesprek verloopt anders als je naast elkaar loopt, er is eerder diepgang. Mensen proberen sneller dingen uit die buiten hun comfort zone liggen.

Er zijn bij Samen Leren Natuurlijk diverse trainingen mogelijk die allemaal als rode draad de onderlinge communicatie hebben, bv:

  • Kernkwaliteiten
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Roos van Leary over communicatiegedrag
  • Feedback geven
  • Klantgerichtheid
  • Presentatietechnieken (bij een ´lastig´publiek)
  • Excursietechnieken, zie eigen pagina
  • Goed gastheerschap voor vrijwilligers, zie eigen pagina

Als je bij Samen Leren Natuurlijk een communicatietraining aanvraagt:

  • gaan we telefonisch uitzoeken op welke vraag de training een antwoord is
  • vind er indien nodig een schriftelijke intake met de deelnemers plaats
  • wordt de training op maat ontwikkeld
  • en uitgevoerd op locatie van de opdrachtgever of op een samen overeen te komen plaats.

De trainingen worden gegeven door Jettie van den Houdt.
Ik ben bioloog en heb jarenlang in de natuur- en milieueducatie gewerkt. Veel van mijn werk vond buiten in de natuur plaats, voor mij een passende ‘werkruimte’. In 2003 ben ik als communicatietrainer-wandelcoach voor mezelf begonnen. Ik heb naast opleidingen voor training en coaching ook specifiek een opleiding teamcoaching gevolgd. Zelf was ik ook herhaalde malen onderdeel van een team dat niet altijd even goed functioneerde.  Mondelinge ineffectieve communicatie lag daaraan meestal ten grondslag. Er werd geen tot slechte feedback gegeven aan elkaar. Op inhoud werden stellingen betrokken. Er werd weinig rekening gehouden met elkaars normen en waarden want samen gaan we toch voor de goede zaak. Dat was niet stimulerend voor een positief eindresultaat. Ik wil er daarom graag aan bijdragen dat er geïnvesteerd wordt in communicatie. Vandaar mijn motivatie om dit bureau te starten.

Vraag een offerte op maat aan: info@vandenhoudt-communicatie.nl

© 2024 Van den Houdt Communicatie/Samen Leren Natuurlijk · Gemaakt door Bronwasser Websites in WordPress